august 2011

Walla Walla - we miss you!

Nå er hverdagen her for fullt og ferien virker veldig langt unna. Men opplevelsene og minnene dukker stadig opp og det er koselig. Kjekt å ha masse bilder å mimre med.. Første frokost i Seattle......

God helg!

Vil bare ønske dere en god helg Håper dere også har noen fargerike blomster på bordet Og at dere har tent levende lys nå når mørket har senket seg. Her lades det opp til neste fotballkamp ( Bo...

Blått brettekort!

Når man først har utstyret fremme er det bare å lage opp litt kort. I dag ble det et blått brettekort også. Det skal nok også følge en gave i løpet av noen dager..... Forarbeid med skjæring og b...

Bursdagskort!

I dag skal jeg til en ung dame som hadde bursdag i går. Og da var det å finne frem papir og stæsj for å lage kort. Og siden gaven inneholder noe lilla, ble det et lilla kort: Inni brettekortet ......

Mandags strikk!

Det har blitt litt for lite tid til strikking etter ferien, men litt blir det. Kjolen til Aurora blir stadig lengre Godt igang med de brede stripene Ellers er det hemmeligheter på gang med dette...

Kule 5.klassinger!

I morgen er det klart for skolestart igjen og Emil er klar for 5.klasse. Og da skal man være kul..... Vi e klar!

Lørdagsjobb!

I dag heiv vi oss rundt å begynte å skru... Vi har hatt flere IKEA esker stående en stund, men nå er det kun to igjen. Resultatet så langt blei veldig bra og eierne ble glade. Bare sjekk; Emil ha...

Dagens Lilla!

Tenkte jeg måtte vise dere et lite utvalg av det "lilla" som ble med hjem fra USA; Kosebukse, genser, shorts, klokke, smykke og ørepynt..... Dette er noe av "Lillastæsjet" som ble kjøpt i...

Tilbake til hverdagen!

Hverdagene har begynt etter en super ferie. I allefall for oss voksne, ungene har ennå noen dager før skolen begynner. Vi har fått tilbake "normal" døgnrytme og koffertene er snart tømt :-) Det t...

Vel hjemme - home in Bodø!

Så var vi endelig tilbake igjen. Rart igrunnen etter å ha vært 4,5 uker på farten så langt borte. Men åh så deilig. Vi har mange flotte minner fra denne ferien, som vil vare lenge..... Bodø møtte ...

Avreise!

Ferien kom til en ende og vi var klar for avreise Alt dette tok vi med oss hjem - 9 stk kofferter....... Og alt dette la vi igjen på hotellet; Noe søppel i posene under bordet, m...

Spaceneedle!

Så var det på tide med litt sightseeing i Seattle. Og da startet vi på the Spaceneedle, kjekt å få oversikt over byen; Vi skal helt til topps i utvendig heis! Endelig oppe - tok c...

Kaos......

Akkurat nå ser hotellrommene våre ganske kaotiske ut, det nærmer seg hjemreise og pakketid.....  Dette er bare litt av alle posene som skal fordeles og pakkes....og veies :-)

Storesøster!!!

Dette innlegget er kun for deg. Siden du ønsket deg en topp fra det store utland må du se her litt. Dette er noe av det som finns mange av i alle butikker. Topper med kort/lang arm og blonder, bake...

Vinsmaking i Napa Valley!

I Napa var det utrolig mange vingårder å velge mellom, med kun en dag til rådighet var det vanskelig å velge. Med to aktive unger med var det ganske enklet likevel. Vi tok første og beste. Så kjøpt...

Fine sightseeing turer i San Francisco!

Vi var på flere bussturer i San Francisco, passet oss fint å få sett mest mulig på minst mulig tid; Denne husrekken er en av de mest fotograferte i byen- fin ikke sant! Gata med f...

Badelek!

Etter noen dager i San francisco som for det meste var tåkelagt og litt kaldt. Var det deilig å komme opp til Napa Valley, til sol og varme. Og endelig bading igjen for ungene; Her blir v...

Alcatraz!

Da var vi endelig på tur til "The Rock". Skal du hit bør du bestille billetter i god tid. De blir fort utsolgt; Det tok ca 15-20 min med båt Hovedbygningen ser ganske fredelig ut ...

Strand dag!

På tur til Santa Maria hvor vi overnattet fra 1-2aug stoppet vi for å bade. Hærlig! Både han og skriften ble våt... Sand overalt og god grunn til å bade mer... ᥿...

Storbyferie!

Nå er vi kommet til San Francisco, den 4. storbyen så lagt; Med Golden Gate Bridge i bakgrunnen. Den er stort sett alltid tåkelagt selv om det er sol i byen... Vårt Rosa hotell &...

Drømmedag før guttan!

I San Diego ligger hangarskipet US Midway som museum. Hit måtte vi jo bare ta en tur. Kristoffer kunne knapt vente. Det ble nesten 4 timer ombord.... ENDELIG!!!!!! tenker Kristoffer ʌ...

San Diego Zoo!

Søndag hadde vi en flott dag i San Diego Zoo. Vi hadde med kjentfolk (slekta her borte) som var godt kjent så vi slapp å gå etter kart hele dagen. Hyggelig å treffe slekt også; Høyt i luft...
kjerstis hverdagsgleder

38, Rana

Heisann! Her kommer jeg til å dele mine hverdagsgleder med dere. Det kommer til å handle om barn, garn, dilla på lilla, mannen og alle små ting som skaper smil i hverdagen. Og som du da skjønner har jeg både en kjekk mann og to hærlige unger. Og som noen kanskje ser på bilde bor jeg i Bodø