Barn

Vårdag på Mjelle!

Hærlig søndagstur i vårsolaSandslottbygging med pynt Noen nye "drops"steiner fikk også bli med hjæm Hvem trenger sydhavsstrender når vi har Mjelle

Genser på bestilling!

Endelig ferdig med en bestillingsgenser Flotte lilla farger frister igrunnen til vurdering av en egen...,Aurora var villig modell. Men en annen ung dame er den heldige mottaker

Adventskonsert

Flott og stemningsfull adventskonsert med Alstad skolekorps God jul!!!

Halloween!

Vi er klar for knask eller knep .....,Happy Halloween

Kveldstur til Litltind!

Vi har hatt en flott kveldstur til Litltind på Mjelle 717 moh! Spreke jobbdamer og spreke jenter. Her med utsikt mot kjerringøy Endelig på toppen! Nydelig utsikt, her mot Lofotveggen. Ha en fin kveld!

Fjelltur med fangst!

I dag hadde vi en flott fjelltur til Skorrigorrivannet. Såvidt en times gåtur i lett terreng. Vi rastet ved vannet før mannen begynte å fiske, mens vi andre plukket blåbær Vel hjemme med god fangst...

Kreta kos!

Dagene suser avgårde, men åhhh som vi koser oss...,Masse spennende å se og finne på rundt om på hotellområdet. Små smug, krinker og kroker. Siste bildet er utsikt fra rommet vårt. Kanskje d kunne f...

Kreta aktiviteter!

Vi gjør mer enn å sløve ved bassenget her på Kreta....Gameroom m gevinst! Shopping i Platanias Minigolf på stranda Tull på rommet mens solen steker som verst Og deilig havsbading i 26 g vann. Litt ...

Bade dagen lang!

Her er det bading i basseng som er hovedaktivitet nr 1. Hav og basseng er flittig i bruk fra kl 9-6 -spørs om ungene vil reise herfra....

Kreta!!

Gjett om vi koser oss her på Kreta Flott hotell, rent og pent, mye god mat og fine rom. Flere store basseng og rett i strandkanten....

Bodøferie!

Vi har noen dager hjemme med vasking av klær og lade opp til neste ukes ferie. Og gjett om vi koser oss..,Hvem trenger å reise bort når vi har over 30 g i skyggen før 12????Sommerutsikt... Nymalte ...

Sommerdager...

Tenk å stå opp til godt over 20 grader i skyggen for n'nte dagen på rad. .... Det ble mer bading hvor kleggen var litt mindre pågående Hele familien i havet- i allefall nesten. Mannens shorts ble v...

Sommer med litt ekstra go-biter...

Sommer i nord Norge byr på noen utfordringer! Dette var 3 gangs fangst bare i gangen....Badeturen ble kortere enn planlagt da kleggen var nokså intens...,Den hærlige sjokoladefontene desserten gir ...

Det var en deilig sommerdag...

Hærlig med 24 g i skyggen, hav og sol. Bading for de tøffeste og vassing for pyser (les mannen) krabber, fine skjell og sommertær. Alt en perfekt sommerdag bør inneholde ...,

Ferien er igang .....

Startet med flotte stevnedager i Trondheim ilag m korpset. Så ble det biltur til Tromsø Fjelltur med fisking fra i går til i dag! Nå koser vi oss på the edge og lader opp til en shoppingdag i morra...

Guttetur!

I ettermiddag dro guttaboys og jeg til Mjelle. Hvilken hærlig dag! Det ble mange triks i sandbakken .....Og sand fra topp til tå....Det var bare å hoppe i havet Eg var igrunnen fornøyd med å våte t...

Sightseeing i Bodø!

Vi har hatt besøk sørfra og vist frem litt av det fine Bodø har å by på....Saltstraumen Hærlige kjerringøy - gamle handelsted. " å gå iland på kjerringøy den første junidagen" den nynnes enno ........

Helga er ikke bare burde burde........

Hu hei som dagene fylles og flyr avgårde. Vi bare prøver å henge med i svingene ....Ny feiring for Aurora Aurora og ei god venninne feiret ilag. Full fart og god stemning Begge jentene ønsket seg m...

Uniformprøving!

Aurora kan nesten ikke vente og er klar for 17 mai!

Auroras skodesign!

Aurora fant ingen tøysko hun likte. Da ble redningen å designe egne :/) Kreativ ung dame. Som ble veldig fornøyd m egne sko :-)

Hjemtur!

Høydepunktet på kjøreturen hjem er stopp på Saltdalsenteret hvor de har Nordlands største softis! Glade og "mette" på is!

Hyttekos!

Onsdag bar d fra Tromsø til Bodø til båsmoen og så til straumen! Nå koser vi oss på hytta hos mormor og morfar! Noen jobber inne og noen jobber ute. Og endelig kom tante m nystrikka knallfarge lue!...

Skattejakt i fjæra!

I dag innbydde været til tur i fjæra. Mange flotte "skatter" å finneAurora lurer fælt på hvordan hun skal få med seg de fineste hjæm til Bodø! Fortsatt god påske!

Skitur i strålende sol!

Finkroken viser seg fra sin beste side! Både store og små har hatt en super dag på ski! Utsikt rett mot Tromsø Så snur man noen grader og der ligger lyngen! Fortsatt god påske!

God påske!

Tenk at det måtte bli påske og tur til Finkroken før vi fikk årets første skitur! Men gjett om vi koser oss. Skilek, solskinn og bålkos! Rulling, aking, turning og skihopp. Glade barn koser seg på ...

Hyttekos!

En liten dagstur på hytta gir rom for både aktivitet og kos. Ishakking på altanen. Og bålkos m pølsegrilling. Hærlig lørdag!

Vinterferie!

Endelig litt vinteraktiviteter på besøk hos mormor og morfar. Aurora og jeg koste oss på skøyter. Mens Emil stod på twintip i bakken. Han hadde ikke tid til å stoppe for å tas bilde av. Litt kos på...

Kreativ lekse!

Emil har i lekse å ta bilder av minimum 10 ulike elektriske apparater og skrive navnet på norsk og engelsk. Og da må han jo ha en kul forside....Starter i svart hvittSå med et lite selvportrettFerd...

Aktiv helg!

Helgen har vært innholdsrik, lang og samtidig gått fort. Både fredag og lørdag tilbrakte Emil og jeg med turning i stordalshallen Skulle gjerne vist dere bilder av høye strake saltoer både med og u...

Ventetid!

Vi reiste hjem med tog i dag. Og da ble det litt venting på stasjonen. Men ungene utnyttet tida godt...Emil lengtet nok litt hjem...Mens Aurora skulle glede mammaen sin...Ingen tvil om at d har vær...

Godt nyttår!

Da e 2014 kommet og vi ønsker alle et flott nytt år med alle gode ønsker :-) Ungene har bygd snøborg og lekte til langt på natt :-) hærlig m snøSupert å feire nyttår hos mormor og morfar son har så...

Snølek!

Endelig kom vi til snø og moro! Mormor og morfar har "alltid" snø og fin utsikt. Ungene har bygd snøborg ilag med supertante Hege. Det ble mange timer ute i går kveld - hærlig!

Juletre av pepperkaker!

I dag fikk ungene felles pakke i kalenderen og samarbeid stod på lappen. Her er de godt igang med å lage pepperkakejuletreDe ble strålende fornøyd med resultatet

Legokveld!

Emil og kompisen Emil har bygget Lego hele ettermiddagen og kvelden. Hele 6 timer til ende!Her er resultatet Litt justering mens de viser frem maskinen. Det må puttes på 20 kr trykke på knapp og ut...

Skumle fyrer...,

Emil har også vært på godteri jakt...To skumle karer...Med godt resultat ....

Happy Halloween!

Vi er klar for hekser, monster, dauinger og det som verre er

Fotografspire!

Emil liker å ta bilder og jammen er han blitt flinkNydelig syns moren :-) va syns du? Her har han fanget bilde av en hakkespett :-)

Elvelangs!

I år som i fjor ble d tur elvelangs i mørket. Koselige og stemningsfulle opplevelser. Masse flotte lykter langs hele ruta.....Med festfyrverkeri som avslutning

Sauesanking!

Høstens store aktive opplevelse ble utført i dag. 42 sauer skulle ned av fjellet. Første drikkepause etter en bratt opptur. Mannen var med for første gang og koste seg i høstskogen. Et av mange kla...

Helgas aktiviteter!

Vi har hatt en fin helg med nydelig vær! Deilig med lange utedager...Aurora tester balansen på stylter, med stor "ulven" i bakgrunnenEmil var like ivrig. Det ble både frem og tilbake og snuing. Man...

Hjemmedag!

Aurora er syk i dag og da må vi finne på rolige aktiviteter. Kortlaging er supert da. Aurora har laget bursdagskort som skal deles ut lørdag Dette skal i posten Dette deles ut i kveld. Ha en fin to...

Turhelg!

Vi har vært så heldig å få låne en hytte på gåsvatnet i helga. En fantastisk tur! Sol og varmt innover på fredag. Det ble ca 3 timer til fots med oppakning. Det er vi godt fornøyd med som første la...

Aktiv ferie!

Dagene går unna her i storbyen. Og d blir noen timer til fots. Å starte dagen på grøna Lund er god motivasjon for ungene, men vi var alle enige at Tusefryd faktisk var bedre Køståing for berg og da...

Storbyferie!!

Vi fortsetter feriekosen og nyter varme dager i Stockholm Det er varmere enn d ser ut til :/) over 20 g Junibakken ble eneste severdighet i dag - regnet "presset" oss på shopping Med godt resultat ...

Fartsfylte dager!

Vi har hatt mange flotte dager i Oslo. Mye spennende å se og gjøre....Mormor har vært barnevakt mens vi var i bryllup. Dagen etterpå var d severdigheter .... På pallen i Kollen Kontiki, fram og is ...

På tur!

Etter mange timer i bil var d deilig med litt aktivitet! For den observante vises d godt hvor vi vandrer gatelangs...Ungene koser seg med egen dobbeltseng

Ferieaktivitet!

Vi nyter deilige feriedager! Deilige sommerdager for små og store! Måtte de vare lenge......

Jentekos!

I dag ble det jentedag i fjæra og på bålplassen, mens gutta dro på fisketur. Ha en fin onsdag!

St.hans feiring i regnet!

Koselig å være ute selv om regnet øket på. God temperatur og godt selskap, grilling og fotballkamp.

Kveite på stang!

Emil har prøvd fiskelykken på kaja :-) og gjett om det blei fangst Mon tro va som er på kroken?....Ei flott kveite! Og Håvard måtte hjelpe til med "landinga"Endelig på land 5,5 kg - veldig fornøyd ...

Hverdagstravel!!!

Du store som tiden flyr. Dagene raser avgårde mot skoleslutt. Og selv om aktiviteten her har vært helt fraværende er dagene våre fulle....Turnstevne på Dønna var stor suksess og vi deltok med 120 t...

Påskekos!

Påsken har hatt mange koselige stunder både her og der...Nyt siste kveld!

Endelig påske!

Påsketid er skitur, bål og kos. Snøturning!Opp til "bjørka" for 20 min med hærlige nedoverbakker

Innekos!

Ute regner det og da må vi kose oss inne. Aurora baker sjokolademuffins og syns det er stas å gjøre alt selv Mens Emil er fornøyd med å smake på røra...

Søndagstur!

Hærlig søndag med sol og godt føre. Aurora var veldig klar for ny tur til Erlingbu. I dag var det stor fart i sporet og Aurora var klar for å nå hytta på kortere tid enn i går. Som dere ser var vi ...

Lørdagstur!

Endelig ble det godt vær og godt skiføre. I dag la vi turen mot erlingbu Nesten fremme etter en flott skitur

Godt nytt år fra Båsmoen!

Så var 2013 igang og vi hadde en flott feiring ilag m mormor og morfar, supertante Hege, Kristoffer og Maria

Gratulerer med farsdagen!

Her har Aurora laget kort til sin pappa Gratulerer til min kjære pappa og alle andre som kan feire farsdag i dag. Ha en strålende dag!Med levende lys og litt til.....

Høstferiekos!

Høstferien kan brukes til mye kos. Hos mormor og morfar går dagene fort. Fingerhekling med mormors restegarnMontering av hyttekjøkkenBålbrenningMorgenkos med dataspill i senga. Ha en fin høstferien!

Søndagsfangst!

Ut på tur... Selv om det var fare for regn ble det en hyggelig søndagstur i skogen . Og gjett om vi er glad før det. Fangsten var stor; 2,5 kg blåbær Store flotte kantareller En fargerik...

På bærtur!

I dag ble det tid til litt innhøsting på hytta. Ungene liker å plukke bærBåde litt blåbær og moltermedhjelper "avslørt"......

Fiske og hyttehjelp!

Vi hjelper til med hyttebygging og tester innimellom fiskelykken Klar til dystFørste fisk nesten i land Det ble litt arbeid på mannenKlar til en ny finaledagen! Og mens man venter kan tiden brukes ...

Endelig fisketur!

I dag dro vi til mormor og morfars hytte for å hjelpe til. Etterhvert ble det også tid til litt fiskingDet ble både sjøørret og torsk til middag.

Storfiskeren!

Sjekk hva Emil fikk på kroken i helga;Gjett om det er en som vil fiske mer.....

Kveldskos på mjelle

Sommerkvelder skal nytes og vi dro til mjelle! Hærlig!Aktive og glade barnMåtte vi få mange slike kvelder

Søndagstur!

Glade barn på turFisking med resultat ble det også. I tilfelle noen ser hvor vi er avslører vi ikke str. Men godt fornøyd var vi....

Auroras dag!

Hurra for go'jenta vårres som e 9 år i dag! Her e noen bilda fra feiringa Aurora vet vet å lage kakeutfordringer for mammaen sin. I tillegg til bløtkake og pavlova, hadde hun bestilt oreokake, verd...

Hurra for 17.mai!

Dagen er snart over, men åh hvilken fin dag det ble!Før skoletogetEmil klar til å gå m 5.trinnAurora snart klar med sine venner fra 3.trinnEmil teller opp russekortene Håper dere også har hatt en f...

Hyttekos!

I helga hjelper vi til på hytta til mormor og morfar!Tegninger et alternativ til beleggMest kos, litt snekring og maling.

Æ lengta ofte utover tel mjelle!

Her i Bodø ble den siste påskedagen solrik og fin!Hærlig!

Kos i fjæra!

I dag ble d kos i fjæra før vi reiser hjem etter en hærlig påskeferieMasse kos for ungene

Grillkos!

Påskekos i fjæra

Søndagsaktivitet

Rolige søndagsmorgener er gull verdt, eller som Emil ville sagt penger verdtEmil eier alle de blå

Venting

I kveld venter vi på mormor som kommer med mormortoget.

Fast påskeaktivitet!

Et must i påsken er puslespill, ja i tillegg til skiturer,pølsegrilling og påskeegg. Og i dag kjøpte Emil og jeg to nye, så nå er vi klare;Gjett om vi gleder oss ??

Aurora tester min nye mobil

Ungene vil gjerne prøve min nye mobil. Og i kveld fikk Aurora spille litt. Det ble mer enn spilling;Hun har vært rundt i stua og tatt bilder ??

Håndarbeid til kvelds!

I kveld var Aurora veldig opptatt av å lage noe. Først ville hun hekle gryteklut, men hun øver ennå og blir fort lei. Så fant hun ut at hun skulle veve... Og mens jeg la opp masker til en sokk; ...

snø-aktivitet!

Vi feirer vinterferie på et snørikt sted - heldigvis- og da blir det masse uteaktivitet for store og små; snøborgbygging m god hjelp fra undertegnede :-) Ennå masse plass igjen i hagen...... Kos...

Kreative barn!

Ungene er inne i en kreativ periode. Litt miljøpåvirkning kanskje..... Emil har vært ivrig på sløyden Dette er en saltbøsse... Pyntefat/skål Dørskilt til rommet Musefellebil Beskjedplate me...

Finger håndarbeid!

Nå om dagen driver vi med daglig fingerhåndarbeid med lyd! Disse tre er daglig i bruk, artig for både små og store. Og siden de ble kjøpt med lovnad om ukulelekurs er vi nå igang. En kursøkt og to...

Auroras bursdags "kostyme"

Aurora har vært i to bursdager i helgen og i dag var det tid for "kinesisk" bursdag. Vi måtte lete litt og sjekke litt på nett før vi fant noe som kunne ligne på noe kinesisk. Og siden det ikke var...

Det snør det snør....

Endelig kom det noen snøfnugg dalende og gjett om Emil ble glad; Så glad ble han.... hi hi Dessverre er det nesten regn nå så det ble nok med det lille glimtet av sne for denne gang.

Forberedelser!

Aurora er bedt i to bursdager i helgen og forbereder seg med gaveinnpakking: Kjekt å få ordne og pynte selv Imens skaffer moren seg en oversikt over hvilke gaver som er innkjøpt(gledelig overra...

Kveldsmat og tantekos!

Aurora koser seg med tante besøk; her spises det nybakt brød samtidig som tante fletter mange småfletter :-) Koselig med tante besøk

Supportermamma!

Denne uka hadde vi avslutning på Emil`s fotball lag. Og gjett om jeg ble overrasket da jeg fikk denne; En flott bukett med 10 roser. For å ha heiet,ropet,hoppet opp og ned, jublet med armene i væ...

Emil`s middag!

I dag har Emil tatt ansvar for middagen vår. Han har laget pannekaker og tomatsuppe. Og selv om moren hjalp til med å huske alle ingrediensene til røren, har han laget den selv. Han var godt fornø...

Klar for halloween!!!

Vi er klar til å ta imot skumle vesener og spøkelser. Aurora har kledd seg og dratt på party; Hun var meget fornøyd Inngangen vår ser slik ut; Så bare pass deg....... Emil er full av elvebles...

Aurora maler mamma!

I går ble ansiktsmalingen på nytt testet ut. Og denne gangen var det jeg som skulle males Slik ble resultatet; Ha en fin kveld!

Auroras sommerfugl!

Aurora har lenge bedt om å fornye ansiktsmalingen vår. Den gamle begynte å bli ganske tørr. Og etterhvert som Halloween nærmer seg har hun spurt stadig oftere. I dag shoppet vi og da må man selvsa...

Auroras middag!

Denne uka lånte Aurora en kokebok på skolebiblioteket. Og hun var veldig motivert for å prøve oppskriftene. Dette ble middag i går; Deilige minipaier med selvbestemt fyll Ivrig og konsentrert...

Kule 5.klassinger!

I morgen er det klart for skolestart igjen og Emil er klar for 5.klasse. Og da skal man være kul..... Vi e klar!

Lørdagsjobb!

I dag heiv vi oss rundt å begynte å skru... Vi har hatt flere IKEA esker stående en stund, men nå er det kun to igjen. Resultatet så langt blei veldig bra og eierne ble glade. Bare sjekk; Emil ha...

Storbyferie!

Nå er vi kommet til San Francisco, den 4. storbyen så lagt; Med Golden Gate Bridge i bakgrunnen. Den er stort sett alltid tåkelagt selv om det er sol i byen... Vårt Rosa hotell &...

Drømmedag før guttan!

I San Diego ligger hangarskipet US Midway som museum. Hit måtte vi jo bare ta en tur. Kristoffer kunne knapt vente. Det ble nesten 4 timer ombord.... ENDELIG!!!!!! tenker Kristoffer ʌ...

San Diego Zoo!

Søndag hadde vi en flott dag i San Diego Zoo. Vi hadde med kjentfolk (slekta her borte) som var godt kjent så vi slapp å gå etter kart hele dagen. Hyggelig å treffe slekt også; Høyt i luft...

Hollywood på en dag!

Vi var effektive og ble med på busstur rundt i L.A - og downtown Hollywood. Eller var det Mexico?? Neida! Vi var på rett plass Stjernene viste vei..... ...

Sea World show for alle penga!

Utrolig kjekt å være i seaworld og jammen fikk vi plass på alle de showene vi ville se; Ja og plass til litt fler enn oss...... Det var noen tusen ...... overalt Og to sp...

Mer moro!

Mange artige ting å prøve og se; Mest for de minste kanskje..... Og de som vil stå på sidelinjen; Endelig en pust i bakken og en røyk, ikke så enkelt å få tid til det. Pappa sier...

Warning!! You will get soaked!!

I varmen er denne advarselen bare deilig og forfriskende; Vi kunne vri klærne... artig artig!

Gjennom mange land!

Vi har "reist" gjennom mange land på noen få dager; I mikke`s by var det mange ting å gjøre En liten berg og dal bane ble det også tid til hos Mikke.. En fort berg og dal...